WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA
ZAJĘCIA PROGRAMOWE
-zapewniające wielopłaszczyznowy rozwój dziecka oraz rozumienie j. nowożytnego (j. angielski) zgodnie z programem wychowania przedszkolnego.
NAUKA CZYTANIA METODĄ ODIMIENNĄ
WG IRENY MAJCHRZAK
- zabawy i gry prowokujące dziecko do odkrywania na drodze samodzielnego rozumowania logiki alfabetycznego szyfru. Początkiem jest imię dziecka, które staje się słowem otwierającym świat pisma.
- usprawnianie funkcji komunikacyjnej poprzez stopniowe korygowanie zaburzeń mowy.
ZAJĘCIA GRUPOWE LOGOPEDYCZNE
- „Gimnastyka buzi i języka”- profilaktyczne ćwiczenia oddechowe, usprawniające narządy mowy, słuchowe i logorytmiczne.
ZAJĘCIA NA HALI OSiR
- zajęcia z gier i zabaw ruchowych, kształtujące sprawność fizyczną oraz zdolności motoryczne dziecka, odbywające się na hali sportowej Ośrodka Sportu i Rekreacji.
RYTMIKA
- aktywizujące ciało i psychikę dziecka, umuzykalnienie dzieci, zwiększenie wrażliwość na muzykę, umożliwianie bezpośredniego kontaktu z instrumentem.
ZAJĘCIA RYTMICZNO- MUZYCZNE
- aktywizujące ciało i psychikę dziecka, umuzykalnienie dzieci, zwiększenie wrażliwość na muzykę, umożliwianie bezpośredniego kontaktu z instrumentem.
WCZESNA NAUKA CZYTANIA WG GLENNA DOMANA
- polega na wielokrotnym pokazywaniu dziecku zestawów kart ze ściśle określoną treścią. Każdy zestaw słów pokazujemy dziecku 3 razy dziennie. Zestaw jest modyfikowany raz w tygodniu. Zaczynając zabawę w czytanie jako pierwsze pokazujemy dziecku proste rzeczowniki, które łatwo znajdzie w swoim otoczeniu. Pokazując karty trzeba pamiętać, żeby trwało to jak najkrócej, przy każdej wymawiając wyraźnie słowa.
ZABAWY Z KODOWANIEM
- przygotowanie dziecka do nauki programowania, wprowadzanie w świat, który uczy logicznego myślenia, obserwacji i dedukcji.
ZAJĘCIA KREATYWNE
- tworzenie nowych wytworów plastyczno- technicznych, rozwijanie twórczego myślenia, mowy i ruchu. Pomożemy odkrywać dzieciom własne zainteresowania i zdolności.